Bu Blogda Ara

14 Ekim 2013 Pazartesi

NOTALAR VE NOTLAR’DAN MERHABA

Ben İstanbul’da yaşayan, böylelikle şehrin klasik müzik dinleyicisine sunduğu çok sayıda fırsattan yararlanma şansına sahip bir dinleyiciyim. Yıllar içerisinde klasik müziğe ilgimle birlikte, bestekarlarına hayranlığım, hayatlarına merakım, klasik müzik enstrümanı çalan profesyonel veya amatörlere duyduğum imrenme de arttı. Ben de ilgimi besledim, festivallerle, konserlerle, cd kayıtlarıyla ve kitaplarla.

Kimi zaman konserlerde, kendimi sahnedeki müzisyenlerin yerine koyduğum olur. Onlar, bizlere eserin döneminden seslenirken, bambaşka bir dünyaya ait gibidirler. Dinleyiciyi de o dünyanın bir parçası yaparlar. Bunu sağlayan şey, eserin kendisi, solist ve orkestranın performansı, konser mekanının ruhu olabilir, bazense, -ne muhteşemdir ki-, hepsi birdendir.

‘Notalar ve Notlar’, bu dünyanın içine biraz daha çekilmek isteyişimle doğdu. Bu platformda, en beğendiğim eserlere ve yaratıcılarına yer vermeyi isitiyorum. Klasik müzikle ilgili jenerik bilgileri takiben her hafta bir eseri konu etmeyi, böylelikle 80 eserden oluşan bir seçkiyi paylaşmayı ümit ediyorum. Yazarken araştırmalarımı sürdürecek, bugüne kadarki okumalarımın ve notlarımın üzerine yenilerini ekleyeceğim. Bu, başlı başına bir yolculuk olacak benim için. Notaların dünyasında 80 günlük bir devr-i alem de denilebilir belki...

Rahat okunur bir dille ve kıvamında bir içerikte yazarak, müziğin alfabesi olan notalar ve ardındaki hikayeler aracılığıyla, her yaştan potansiyel dinleyiciye dokunabilmeyi umut ediyorum. Kişiler, buradaki eserlerle tanıştıklarında, klasik müziği hayatlarına alabilirler. Bu, dünyalarını zenginleştirecektir. Belki, karşılıklı bir alışveriş de başlar...                                                                                    
‘Müzik olmasa, yaşam bir hata olurdu.’

Friedrich Wilhelm Nietzsche
Alman Filozof

3 yorum:

  1. Tebrikler yazilarinizin devamini heyecanla bekliyoruz;)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Özlem
    Gönülden tebrikler.
    Bu blogu gercekten cok begendim ve yararlanacagima inaniyorum.
    Kendini muzik dünyasının takibine adamış senin gibi birinin "imbiginden" suzulen bu seckin parcalarla insanın hem ruhu besleniyor hem de sanat kültürü artıyor.
    Takipcin olacagım.
    Senden gelen parçalar günüme guzel bir mola olacak.
    Sevgiler
    Rana.

    YanıtlaSil